Til tjenester og tilbud

Litteratur og fortelling

Tilbud til skoler

Jobber du i skolen? Her er informasjon om besøk på biblioteket, bokkasser med mer.

Klassebesøk

Ta gjerne med klassen på biblioteket for å låne bøker. For at ikke flere klasser skal møte samtidig ber vi om at dere avtaler tidspunkt på forhånd. Sjekk gjerne om elevene har lånekort før dere kommer. Foresatte får laget nasjonalt lånekort på våre sider www.bibliotekkortet.no

Bokkasser

Dersom dere jobber med et eget tema, har leseaksjon eller bare ønsker bøker, kan vi sette sammen en bokpakke til dere. Vi finner billedbøker, fagbøker og skjønnlitteratur etter ønske, så godt det lar seg gjøre. Merk at våre nyeste og mest populære bøker er forbeholdt private lånere. Bøkene sendes med bud til skolene hver onsdag. Husk å oppgi antall elever, og si gjerne litt om lesenivået i klassen.

Bokkasse kan bestilles på e-post: bibliotek@sola.kommune.no

Boka mi

I januar får alle på 6. trinn besøk av Bjørn Arild Ersland. Han er årets forfatter knyttet til “Boka mi”, i regi av Den kulturelle skolesekken. “Boka mi” avsluttes med et felles arrangement for alle på 6. trinn. Dette blir 23. april, kl. 10.30, på Sola Kulturhus.

2. trinn

Vi vil gjerne vise frem biblioteket vårt til de som nylig har knekt lesekoden. Til 2. trinn tilbyr vi derfor en skreddersydd lesestund, etterfulgt av boktips og informasjon om biblioteket. Egen invitasjon sendes til 2. trinn.

Sommerles

Det blir Sommerles også i år. Denne gangen besøker vi ikke skolene, men sender ut informasjonsmateriale og bilder av årets premier. I juni kommer det det videoer som det kan være kjekt å vise til klassen i forkant av sommerens lesekampanje. Følg med på: https://sommerles.no/